Pyhäkuitu pyytää asiakkaita, jotka eivät ole vielä ottaneet liittymää käyttöön, testaamaan yhteyden toimivuuden. Yhteyden testaaminen koskee tässä vaiheessa omakotitaloliittymiä. Viestimme myöhemmin, mikäli ohjeistus tulee koskemaan myös taloyhtiöliittymiä.

Vaikka et olisi ottanut liittymää käyttöösi, olisi se hyvä kuitenkin testata, jotta mahdolliset laiteviat ja verkossa olevat piilevät viat saataisiin korjattua mahdollisimman nopeasti.

Toimi näin: Kytke virta päätelaitteeseen ja odota 15 minuuttia, että laite hakee yhteyden. Tarkista 15 minuutin jälkeen, että päätelaitteessa palaa Power, Status ja WAN valot kiinteästi sekä 2,4GHz ja 5GHz valot vilkkuvat.

Kuva kyseisistä valoista löytyy Täyskuitu-päätelaitteen käyttöönotto-ohjeesta (pdf).

Mikäli valot eivät pala edellä mainitulla tavalla, ota yhteyttä kuituverkkojen asiakastukeen:
puhelin 09 6829 6010 tai sähköposti kuituverkot@netplaza.fi.